ConnectGym

I professionelle rammer

Charlotte Algreen
Charlotte har aktivt dyrket yoga siden 2005 og over årene taget en række yogauddannelser i både Yoga teknik, Hands-on, Play and Support. Dertil workshops og undervisningsforløb i ind- og udland. Igennem efteråret 2017 uddannet i konceptet Restorativ Yoga Teacher Training. Bruger meget Bowspring praksis, da brug og aktivering af hele kroppen i øvelserne giver mening både kropsligt og mentalt. Sideløbende undervisning i Bowspring er Charlotte uddannet i Kroppens 10 Nøglepunkter, som er de 10 punkter, som Bowspring deler kroppen op i. Udover at undervise i ConnectFys, underviser Charlotte også cancerpatienter i Kræftens Bekæmpelse.

“Det er vigtigt for mig i undervisningen, at deltagerne får noget ud af det, øger bevidstheden om sig selv og deres kroppe, så man kan gå ud i verden med større bevidsthed om sig selv og sine behov. Mærker man sig selv, mærker man også andre bedre”.

Henny Jensen
Født 1958, uddannet jordmoder, massageterapeut, akupunktør, zoneterapeut.
Henny underivser i yoga for gravide og fødselsforberedelse for kvinder.
Se uddybende information om Henny under ‘medarbejdere’.

 

Hos Connectfys tilbyder vi træning i professionelle rammer. Vi er et træningscenter, der ser vores kunder, og der er altid mulighed for at få faglig rådgivning af vores dygtige fysioterapeuter eller fysioterapeutstuderende.

Vores udstyr er af højeste kvalitet og der er mulighed for stor variation i træningen, uanset hvilket niveau og mål man har som kunde. Der er bl.a. mulighed for at træne i maskiner, frie vægte, funktionel træning samt benytte vores cardiomaskiner m.m.

Der mulighed for at træne i hele vores åbningstid.

Pris: Fri træning 250 kr./mdr.

 

Connectfys tilbyder forskellige former for personlig træning bl.a. idrætsspecifik screening og performancetræning, personlig træning med målsætning om vægttab, øget muskelmasse eller hjælp til optræning til et bestemt event. Uanset mål har vi en kvalificeret og erfaren personlig træner.
Personlig træning varetages af Rasmus Munch-Hansen, Mette Fugl, Mikkel Schenece Brandt.
Pris for 1 gang (á 1 time) kr. 600,-
Pris for 10 gange (klippekort) kr. 5000,-

SKITRÆNING

Vi vil hellere se dig før end efter skiferien!

Derfor afholder vi skitræning hver tirsdag kl. 19-20 i januar og februar. Her kan du møde Sofie og Mikkel, som vil guide dig igennem en række øvelser, der gør dig mere modstandsdygtig på de snehvide pister – både hvis du er helt ny på ski, og hvis du er en gammel hund, der godt vil lære nye tricks.

Pris:100 kr. pr. gang eller 675 kr.

Som sædvanlig sker tilmelding via T: 3886 1327 eller info@connectfys.dk – vi glæder os til at se jer!

Løbeklubben ConnectRUN – din løbeklub på Frederikberg.

Mandag (kl. 17.10-18.00) 5-8 km
En rolig tur til at starte ugen med. Der løbes en tur i roligt tempo. Hvis stemningen er for det indlægges der evt. lidt bakkeløb eller fartleg.
Tempo: 5.15 – 6.00 pr. km.

Onsdag (kl. 7.00-8.00) Ca. 5 km + stabilitetstræning
Ca. 30 min roligt løb for at komme i gang med dagen. Efterfølgende vil der være ca. 25 min med stabilitetsøvelser for skadesforebyggelse og løbsoptimering for kroppen.
Tempo: 5.00- 6.30 pr. km.

Torsdag (kl. 16.30-17.30) Intervaltræning
Der løbes ca. 3 km bestående af opvarmningsøvelser, hvorefter der løbes intervaller i Lindevangsparken.
Der gives forslag til intervaller og tempi, der kan løbes alt efter personlig mål.

Opstart februar 2018

Pris:
Gratis ved medlemsskab i CONNECTGYM. For ikke medlemmer 100 kr/mdr.

Træningen varetages af fysioterapeut Hanne Emborg, Mark Christophersen og Rasmus Munch-Hansen.
Kontakt os på mail info@connectfys.dk eller tlf. 38861327.

Bowspring er ideelt sportsudøvere, som vil minimere/eliminere skader og bevæge sig mere anstrengelsesløst, mennesker med ryggener, mennesker udsat for stress samt udsat for toksiner og vil rense kroppen. Dertil kvinder opereret for brystkræft samt personer med prolapser som ikke ønsker operation og har brug for træning til at bevæge sig friere og bedre.

Når vi praktiserer Bowspring arbejder vi med at aktivere hele kroppen på samme tid og aktivere muskler, som vi normalt ikke bruger optimalt eller måske overhovedet. Der er ikke fokus på smidighed via stræk, men snarere på at skabe blødhed og smidighed ved at forbinde kroppens muskler via fascierne.

Er du vant til yoga eller træning, vil du her få en god udfordring, da du ikke ville kunne falde tilbage i automatiske, indgroede mønstre.

Se mere på hjemmesiden www.sissedall.dk

Vi tilbyder følgende Bowspring-klasser:

Onsdag fra 16:00-17:15 – Instruktør Sisse Dall
Lørdag fra 10:00-11:00 – Instruktør Laura Mikkelsen

Der kan købes 1, 5 eller 10-turskort i receptionen hos Connectfys.

Pris:

1 gang: 130 kr.

5 gange: 600 kr.

10 gange: 1000 kr.

Information og tilmelding via online booking på vores hjemmeside www.connectfys.dk eller du kan ringe på tlf. 38861327.

Som i Bowspring arbejdes i Bowstorativ med hele kroppen. Bowstorativ handler om at få kroppen og nervesystemet til at falde til ro. Vi starter med aktive øvelser, så deltagerne kommer ind og mærker kroppen. For derefter at lave stående, siddende og liggende restorative stillinger, hvor man med probs (yogapøller, bælter, blokke, tæpper og øjenpuder) bliver støtte i de stillinger man står, sidder eller ligger i, så man kan give efter, blødgøre sin krop med vejrtrækningen, komme ind og ned i kroppen. Mærker man kroppen bedre, bliver man bedre til at tage vare på den og dermed sig selv.

Instruktør: Charlotte Algreen

Pilates

Træningen er for mænd og kvinder og tager udgangspunkt i den klassiske Pilates, som har fokus på en målrettet og funktionel træning af hele kroppen – med sund fornuft og de individuelle hensyn der er behov for.

Klassisk Pilates er skånsom for led og sener og giver øget bevægelighed, smidighed, stabilitet, balance, styrke og kontrol.

Der arbejdes koncentreret med de enkelte øvelser via individuelle og guidede instruktioner med fokus på udførelse og kontrol af de enkelte øvelser og åndedræt. Pilates instruktøren/Fysioterapeuten går rundt og instruerer, guider og tilpasser de enkelte øvelser til de enkelte deltagerne på holdet.

De første ca. 10 gange du træner Pilates vil du mærke at der er fokus på mave og ryg, men herefter vil du kunne mærke at også arme og ben – hele kroppen – har glæde af og trænes ved Klassisk Pilates og det giver sved på panden. Pilates er god træning for smerter i ryg, nakke, skuldre og knæ. Du opnår bedre kontrol over krop og åndedræt, hvilket bruges til at reducere stress og smerter og til at forbedre dit åndedræt ved f.eks. løb og anden aktivitet med høj puls.

I træningen anvendes diverse træningsrekvisitter som pilatesbold, magic circle, håndvægte mm.

Inden din første deltagelse på ét af pilatesholdene, skal der bookes en individuel samtale og screening hos Pilates instruktøren/fysioterapeuten. Dette er for at sikre at du fra start får det optimale ud af træningen, at du får en introduktion til træningsprincipperne og for at afklare om du har gener eller problematikker der skal tages specielle hensyn til.

Vi tilbyder følgende pilatesklasser:

Mandag kl. 16:00 – 17:00 & 17:00 – 18:00 – Instruktør Sara
Onsdag kl. 17:30 – 18:30 – Instruktør Sara
Fredag kl. 07:30 – 08:30 – Instruktør Dorthe Bille Nielsen

Kontakt: ConnectFys tlf. 38861327

Yoga ved jordemoder Henny Jensen, Isis Klinikken

Fysisk træning med fokus på at øge dit velbefindende gennem graviditeten og til fødslen. De fysiske yogastillinger styrker og smidiggør din krop, forebygger graviditets gener, øger blodcirkulationen og dit generelle velvære resten af graviditeten. Træningen vil øge din opmærksomhed på din fysiske krop og vejrtrækning, og dine tanker og følelser. Dette vil hjælpe dig i kontakt med din kvindelige urkraft og styrke til at føde dit barn med mindst muligt smerte og ubehag for både dig og dit barn. I forløbet indgår fysisk træning i form af yoga, bækkenbundstræning og bevægelse til musik, vejrtræknings- og bevidsthedsøvelser samt afspænding.

 

Anbefalet starttidspunkt er mellem 12. og 33. graviditetsuge.

 

Træn 1 eller 2 gange om ugen: mandag fra kl. 08:30 til 09:30 og/eller torsdag fra kl. 16:00 til 17:00.

Hold 1:              7 torsdage fra kl 16:00 til 17:00
Datoer: d. 2., 9., 23. og 30. november og 7., 14., og 21. december (OBS ingen undervisning d. 16.11)

Hold 2:              7 mandage fra 08:30 til 09:30
Datoer: d. 6., 13., 20., 27. november og 4., 11. og 18. december